Autor Wątek: rozdielczość 1080 25p  (Przeczytany 2097 razy)

Offline paskud

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Pomógł: 1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Skąd: Katowice
  • Kamera: AS30V
rozdielczość 1080 25p
« dnia: Kwiecień 17, 2014, 11:31:20 »
Witam wszystkich.

Od paru dni jestem posiadaczem AS30. Wszystko jest w porządku.
W instrukcji doczytałem że obsługuje ona format 1080/50i 1080/50P (Signal Formats). i jest to zakładam standart pojawiający się na HDMI.

takiego formatu nie mam w kamerce. Mam 120P,60P, 30P... czy istnieje możliwość przestawienia jej na 25P.

Używam tego typu kamer przy rejestracjach koncertów (np. u perkusisty) z dołu sceny..
Jako uzupełnienie standartowych kamer (Sony EX-3). Używam parę sztuk GP Hero
i dla porównania zakupiłem AS30. Dla mnie zaletą jest jej podłużny wymiar (nie rzuca się tak w oczy jak GP)
co prawda można w post-produkcji sobie przeliczyć (bo i tak trzeba to zrobić do montażu)
ale jakby była możliwość nagrywania w 25P to już by było super...

Pozdrawiam wszystkich i dziękuje za ew. odpowiedź


Sony Action Cam - forum użytkowników

rozdielczość 1080 25p
« dnia: Kwiecień 17, 2014, 11:31:20 »

Offline Jacek

  • Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 171
  • Pomógł: 4
  • Płeć: Mężczyzna
    • Skąd: Tarnów - okolice
  • Kamera: AS-15
Odp: rozdielczość 1080 25p
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 17, 2014, 12:42:59 »
Coś mi się wydaję, że nie - tylko w As100. Jest to uzależnione od systemu PAL/NTSC. Starsze modele od 100 chyba nie mają możliwości zmiany tego parametru.

Offline paskud

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Pomógł: 1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Skąd: Katowice
  • Kamera: AS30V
Odp: rozdielczość 1080 25p
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 22, 2014, 01:17:36 »
Witam serdecznie...

podzielę się swoimi doświadczeniami.. bo komuś zaoszczędzą czas.. (który poświęciłem w ramach badawczych prac)

Po sugestii kolegi już miałem zamiar wymienić zakupioną AS30 na AS100... ale jakoś nie dawał mi temat spokoju...

Niezależnie co wybrałem to przy podglądzie LIVE na HDMI dostawałem to co chciałem... czyli mając ustawione 1080/30p na HDMI miałem 1080/50i (podłączałem do miksera wizyjnego BlackMagic).
I już założyłem że postawię rejestrator po HDMI na kabelku i po temacie...

Może dla śmiertelnika filmującego sporty ekstremalne nie ma to znaczenia.. bo w kompie wszystko się zgadza :)
(ja sport extremalny - jazdę na rolkach po 8 latach - skończyłem 2 lata temu na 3 operacjach nadgarstka :) )

... ale filmując cokolwiek w Polsce przy sztucznym świetle które działa na prąd 50Hz niedopuszczalne jest miganie wszystkiego w około.

Dla mnie korzystającego z kamerki do rejestracji zdarzeń koncertowych/reporterskich/TV jako 'fiuczer'/uzupełnienie miało to duże znaczenie.

Rozwiązanie było bardziej proste niż przypuszczałem...

ustawienie V.SYS w menu kamerki (Switching NTSC/PAL - w dokumentacji/instrukcji)
i w menu kamerki znikają na wyświetlaczu 120p 60p 30p zostaje tylko 1080/720/480.

szkoda że nie pokazuje ilości klatek ... przy szybkich akcjach w terenie jest to przydatne..(w gopro widać  :) )
a może trzeba się przestawić/przyzwyczaić...

info dla nie znających tematu. (często przeszukuje fora itd.. i stwierdziłem że może wreszcie podzielić się wiedzą a może komuś to się przyda)

PAL/NTSC to różnica formatów biorąca się po prostu z starych czasów analogowych. (wiedza biorąca się z mojego statusu: wiek 40+ i wykształcenie .. elektronika/informatyka)

W Ameryce prąd w gniazdkach to 110V/60Hz  w europie 220V/50Hz (teraz 230V)
i od częstotliwości w gniazdkach wynika częstotliwość migotania świetlówek i między innymi w starych TV ekranu.
Częstotliwość ramki...
konsekwencją tej różnicy odczuwamy do dziś....
materiały realizowane w Ameryce są w mnożniku 30... czyli 1080/60i 1080/30p itd...
a u nas (Europa) z racji częstotliwości 50Hz formaty są 1080/50i 1080/25p

ktoś powie .. ale na komputerach to nie ma znaczenia i w montażu to wszystko się przeliczy itd...

zgadza się...

ale proponuje poprzeglądać jakiekolwiek filmy np. typu DIVX z filmami które co jakiś czas widać że się 'przytykają' to po prostu konsekwencja konwersji pomiędzy 30p na 25p..  lub 24p (filmowy standard) na 25p zawsze wypadnie  któraś klatka z poprzedniego formatu na 2 następnego formatu..

Generalnie AS30 to sprzęt w porządku..
z mojego punktu zaletą jest jej smukła konstrukcja (w porównaniu z Gopro)
co przy ustawianiu kamerki np. przy nagraniu instrumentów Dętych i perkusyjnych..
przy założeniu że to jest tylko dodatek i w około są standardowe kamery  to Go pro vs AS30 to as30 bardziej mi pasuje.. a założenie AKA-SF1 i podpięcie zasilania na stałe lub z zewnętrznej baterii gwarantuje ciągły zapis na 4 godziny. (w zależności włożonej karty.. włożyłem 32Gb)

Po moich testach zapis na standardowej baterii ponad 2 godziny (wyłączone wifi) to naprawdę przyzwoity wynik
(w gopro na standardowej baterii to 20-25 minut !!!)

W obrazku przy słabym świetle (scenicznym/efektownym) AS30 moim zdaniem wypada lepiej

oj.. widzę że się rozpisałem.
Pozdrawiam wszystkich którzy doszli do tego momentu ..... :)

w tematach telewizyjnych służę pomocą i wiedzą.

Grześ
paskud.pl