Autor Wątek: AS200 - gubi ostrość  (Przeczytany 13145 razy)

Offline mateuszP

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 28
  • Pomógł: 1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Skąd: Warszawa
  • Kamera: as200v
AS200 - gubi ostrość
« dnia: Sierpień 30, 2015, 22:41:54 »
Cześć, jako nowy użytkownik kamery jestem zaniepokojony jakością nagrywanego materiału. Kamera bardzo często gubi ostrość, zdarza się jej przyciąć obraz. Nagrywam w najwyższej jakości obrazu (XAVC-S, 1080p, 60fps), posiadam kartę SanDisk Ultra 64GB UHS-I/Class 10 Micro SDXC. Karta została sformatowana w kamerze. Pytanie czy któryś z użytkowników miał podobny problem i wie jak go rozwiązać?? Z góry dziękuję za wskazówki.

Sony Action Cam - forum użytkowników

AS200 - gubi ostrość
« dnia: Sierpień 30, 2015, 22:41:54 »

Offline matiax

  • Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 162
  • Pomógł: 5
  • Płeć: Mężczyzna
    • Skąd: Katowice
  • Kamera: SAC HDR-AS200
Odp: AS200 - gubi ostrość
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 31, 2015, 02:33:04 »
witaj
za mało danych podałeś. W jakich warunkach gubi ostrość ? ( np. czy z włączoną i wyłączoną stabilizacja jest tak samo? )obraz przycina ale może np. na twoim komputerze XAVC-S to dużo danych (najnowsze kodeki w kompie, inny odtwarzacz filmów). Jak masz mozliwość to sprawdź na innej karcie SDXC bo to różnie bywa z tymi kartami.
Wrzuć może linka do twojego krótkiego filmiku przedstawiającego twój problem łatwiej będzie sie zorientować co i jak ;)

Offline mateuszP

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 28
  • Pomógł: 1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Skąd: Warszawa
  • Kamera: as200v
Odp: AS200 - gubi ostrość
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 31, 2015, 11:25:27 »
Poniżej link do krótkiego filmu. Zwróć uwagę na drzewa, które moim zdaniem "pulsują". Wydaje mi się że stabilizacja był włączona.

Musisz być zalogowany, aby zobaczyć ten link. Zarejestruj się lub Zaloguj

Offline stolus1993

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 24
  • Pomógł: 0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Skąd: zielona góra
  • Kamera: żadna
Odp: AS200 - gubi ostrość
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 31, 2015, 20:38:50 »
Witam, dziś zakupiłem sony as 200 i jestem również rozczarowany kompletnie nagraniem....kamerkę jeszcze tego samego dnia spakowałem i wysłałem na zwrot...zniesmaczyłem się strasznie, odzyskam pieniądze i biorę gopro i mam nadzieję, że będzie róznica....moja kamerka nagrywała świetnie jesli obiekt był blisko obiektywu, a wszystko w oddali...rozmazane...przesyłam 38 sekundowe nagranie, czy ktoś może je ocenić ? czy ja wyolbrzymiam czy faktycznie z kamerką było coś nie tak ?
proszę o sprawdzenie nagrania, moim zdaniem jak na 1300 zł...porażka.
sprawdzałem na 2 róznych kartach, ustawienie kamerki to 1080 p, 60 klatek na sekundę oraz format MP4  ( nie miałem odpowiedniej karty do  wyższego formatu )

Musisz być zalogowany, aby zobaczyć ten link. Zarejestruj się lub Zaloguj
« Ostatnia zmiana: Sierpień 31, 2015, 21:57:23 wysłana przez stolus1993 »

Offline mateuszP

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 28
  • Pomógł: 1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Skąd: Warszawa
  • Kamera: as200v
Odp: AS200 - gubi ostrość
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 31, 2015, 22:18:31 »
Wydaje mi sie ze moja zachowuje sie identycznie, k amera zupelnie sobie nie radzi z duzo iloscia szczegolow. U Ciebie widac to na lisciach drzew i dachowce

Offline stolus1993

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 24
  • Pomógł: 0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Skąd: zielona góra
  • Kamera: żadna
Odp: AS200 - gubi ostrość
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 31, 2015, 22:32:04 »
Czyli moja kamerka jest w jakiś sposób uszkodzona i ewidentnie widać słabą jakość nagrania ? bo już się martwiłem, że to ja coś wymyślam, a jakość nagrań jest w porządku jak na kamerę za 1300 złotych...mam nadzieję, że Sony Centre zwróci mi gotówkę i lecę kupić Gopro...oby tylko sytuacja się nie powtórzyła

Offline mathias

  • Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 102
  • Pomógł: 2
  • Płeć: Mężczyzna
    • Skąd: ,
  • Kamera: AS 200 VR
Odp: AS200 - gubi ostrość
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 31, 2015, 22:58:52 »
Może jakaś lipna partia AS200 wyszła.

Offline mateuszP

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 28
  • Pomógł: 1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Skąd: Warszawa
  • Kamera: as200v
Odp: AS200 - gubi ostrość
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 31, 2015, 23:03:59 »
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć ten link. Zarejestruj się lub Zaloguj
Może jakaś lipna partia AS200 wyszła.

Rozumiem że Twoja tak nie ma ??

Offline stolus1993

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 24
  • Pomógł: 0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Skąd: zielona góra
  • Kamera: żadna
Odp: AS200 - gubi ostrość
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 31, 2015, 23:06:29 »
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć ten link. Zarejestruj się lub Zaloguj
Może jakaś lipna partia AS200 wyszła.

Mógłbyś ściągnąć moje nagranie z dropbox ? to zaledwie 60 mb i ocenić jakosć nagrania w stosunku co do Twojej kamerki ? będę bardzo wdzięczny i kolega wyżej chyba też. Pozdrawiam

Offline mathias

  • Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 102
  • Pomógł: 2
  • Płeć: Mężczyzna
    • Skąd: ,
  • Kamera: AS 200 VR
Odp: AS200 - gubi ostrość
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 31, 2015, 23:38:27 »
Moja tak nie ma nic się nie rozmazuje.

Offline matiax

  • Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 162
  • Pomógł: 5
  • Płeć: Mężczyzna
    • Skąd: Katowice
  • Kamera: SAC HDR-AS200
Odp: AS200 - gubi ostrość
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 01, 2015, 00:27:24 »
no tak do d... te filmy. Źle fabrycznie ustawiona soczewka? Ja mam żyletę w jakości obrazu więc te kamerki bym zwracał

Offline stolus1993

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 24
  • Pomógł: 0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Skąd: zielona góra
  • Kamera: żadna
Odp: AS200 - gubi ostrość
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 01, 2015, 00:33:24 »
dzięki za sprawdzenie filmu, teraz nie mam już obaw, ze nie zwrócą mi pieniędzy ( powołałem się na artykuł o prawie konsumenta, który mówi o 14 dniowym zwrocie bez podawania przyczyny ) także jak odrzucą, to po prostu zareklamuję jako produkt wadliwy.

teraz mam dylemat, nawet jeśli uznają mi zwrot, to znowu kupić tą samą kamerkę czy wziąć Gopro..przyznam, że filmy z Sony na Youtubie robią na mnie wrażenie ( no dobra, robiły - po zniesmaczeniu wynikłym w moim przypadku )..szkoda, że tak zaczęła się moja przygoda z sony action cam, teraz nie wiem czy dalej w to inwestować czy gopro 4 silver

Offline matiax

  • Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 162
  • Pomógł: 5
  • Płeć: Mężczyzna
    • Skąd: Katowice
  • Kamera: SAC HDR-AS200
Odp: AS200 - gubi ostrość
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 01, 2015, 00:35:57 »
wejdź na forum kamerek gopro. Poczytaj. Oni też mają problemy z kamerkami.

Offline mateuszP

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 28
  • Pomógł: 1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Skąd: Warszawa
  • Kamera: as200v
Odp: AS200 - gubi ostrość
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 01, 2015, 08:51:49 »
ja wysłałem do sony maila, o treści podobnej do mojego pierwszego postu. narazie jeszcze nie odpowiedzieli, chwilę poczekam i jeśli nie zechcą na niego odpisać no to będę zmuszony do reklamacji...

Offline mateuszP

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 28
  • Pomógł: 1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Skąd: Warszawa
  • Kamera: as200v
Odp: AS200 - gubi ostrość
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 01, 2015, 08:53:07 »
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć ten link. Zarejestruj się lub Zaloguj
no tak do d... te filmy. Źle fabrycznie ustawiona soczewka? Ja mam żyletę w jakości obrazu więc te kamerki bym zwracał

Wrzucałeś może gdzieś na forum filmy z Twojej kamery ? - chciałbym zobaczyć porównanie