Autor Wątek: Problem z trybem PRO  (Przeczytany 5807 razy)

Offline kris2682

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Pomógł: 0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Skąd: Rzeszow
  • Kamera: oregon
Problem z trybem PRO
« dnia: Lipiec 10, 2014, 13:44:29 »
Witam
Gdy ustawiam tryb pro kamera włącza nagrywanie, na wyświetlaczy tam gdzie jest przewidywany czas nagrania, tego czasu ubywa. Po podłączeniu kamery przez wi- fi do smartfonu okazuje się ze nic na karcie się nie zapisało, przynajmniej playmemories nic nie widzi,  o co chodzi? Dodam że mam kartę SanDisk extreme plus SDxc 64 gb wiec z prędkością powinna wyrabiac

Sony Action Cam - forum użytkowników

Problem z trybem PRO
« dnia: Lipiec 10, 2014, 13:44:29 »

Offline jarkot

  • Znawca
  • ***
  • Wiadomości: 70
  • Pomógł: 1
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kamera: SAC HDR-AS100
Odp: Problem z trybem PRO
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 10, 2014, 19:49:23 »
Z tego co mi wiadomo to za pomocą aplikacji PlayMemories Mobile nie podglądniesz żadnego nagranego video (taka możlwość jest tylko dla zdjęć). To jest niedociągnięcie mocne ze strony softu, bo przynajmniej powinien być podgląd miniaturek klipów i możliwość ich usuwania.
Podłącz pod PC i jak tak nie znajdziesz nagrań, to wtedy masz problem.

Offline kris2682

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Pomógł: 0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Skąd: Rzeszow
  • Kamera: oregon
Odp: Problem z trybem PRO
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 10, 2014, 21:20:50 »
Jesli tak jest to faktycznie lipa. Bo nastawilem sie ze jak najmniejszy rozmiar zestawu do archiwizowania nagran na wyjazdach to smartfon, dysk zewnetrzny plus power bank i kabel Usb Host czy jak to sie tam nazywa. Podrozoje motocyklem i kazdy centymetr sie liczy, to co mam zabrac jeszcze laptopa ze soba to faktycz mega niedociagniecie. Nagrania byly probne i sie wnerwilem i zrobilem format karty wiec poszly ale nic jutro jak czas pozwoli bede probowal czy faktycznie tak jest.
Dzieki
Ale czekaj bo nagrania w innym trybie widze, jest ikonka ktora moge skopiowac do telefonu i w albumie zobaczyc, a przy pro nic nie ma jakby sie nic nie nagralo, to jak to jest?
« Ostatnia zmiana: Lipiec 10, 2014, 21:23:17 wysłana przez kris2682 »

Offline robson1984

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 46
  • Pomógł: 2
  • Płeć: Mężczyzna
    • Skąd: Poznań
  • Kamera: SAC HDR-AS100
Odp: Problem z trybem PRO
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 10, 2014, 21:43:59 »
U mnie tylko w trybie pro nie pokazuje, a tak to wszystko mogę zgrac na telefon. Może smartfon nie obsługuje tego formatu plików.

Offline kris2682

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Pomógł: 0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Skąd: Rzeszow
  • Kamera: oregon
Odp: Problem z trybem PRO
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 10, 2014, 23:28:37 »
Ok, to kolejne pytanie czy pomiedzy trybem PRO a slabszym jest naprawde tak duza roznica jakosci? Niestety kompa mam tez za slabego zamowiony mocniejszy, wiec nie mem tego nawet jak sprawdzic, czy da sie w obrobce wycignac tyle co z PRO?

Offline jarkot

  • Znawca
  • ***
  • Wiadomości: 70
  • Pomógł: 1
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kamera: SAC HDR-AS100
Odp: Problem z trybem PRO
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 11, 2014, 00:58:47 »
Ja widzę sporą różnicę, na korzyść PRO. Musisz sam nagrać i porównać.
Jeśli chodzi o minimalizację, to polecam po prostu zakup kolejnej karty pamięci. Mi na plecakowym, parodniowym wypadzie w góry bardziej doskwierał brak prądu w schroniskach (powerbank kamera wręcz "zjada", lepiej mieć minimum 2 baterie w zapasie). Tak że brak możliwości podglądu na to co się nagrało był mniejszym problemem :-)

Robson - dzieki za info że tylko nagrań w PRO nie widać (nie kręcę w zasadzie w ogóle w innych trybach), trzeba bedzie sprawdzić. Trochę mi się wydawało to dziwne, bo za pomocą tej samej appki mam podgląd na wszystkie foty jak i filmy ustrzelone przez Sony RX100 2.

« Ostatnia zmiana: Lipiec 11, 2014, 01:03:55 wysłana przez jarkot »

Offline czezare

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Pomógł: 0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Skąd: Gdańsk
  • Kamera: HDR-AS100
Odp: Problem z trybem PRO
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 11, 2014, 20:22:17 »
Podepnę się pod temat dotyczący trybu PRO.
Zgodnie z radami przeczytanymi na forum (potwierdzone, że działa ten tryb) zakupiłem kartę SanDisk SDSDQUA-O64G-U46A, micro SDXC 64GB Ultra Android Class 10

Po wybraniu setup>pro>on> pojawia sie na ekranie mrugający napis Media. Po chwili przestaję mrugać i wyświetla się napis ON.

Aby wyjść z ustawienia muszę wybrać back. Pytanie czy  tryb PRO się załącza czy pulsowanie napisu media oznacza, że karta nie ogarnia tematu i mogę zapomnieć o tym trybie PRO?

Po wyjściu do głownego ekranu widnieje napis iż pomieści się na karcie ponad 5 h filmu. Czyli tryb Pro nie działa tak?
10 sekundowy film zajmuję w grnaicach 34 MB.

Czy jest jeszcze jakiś powód braku możliwości załączenia tego trybu np. formatowanie/specjalistyczne ustawienia ?

dzięki za informacje.

Offline Jacek

  • Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 171
  • Pomógł: 4
  • Płeć: Mężczyzna
    • Skąd: Tarnów - okolice
  • Kamera: AS-15
Odp: Problem z trybem PRO
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 11, 2014, 21:23:25 »
No 5h na karcie 64GB w trybie PRO powinno być OK. A próbowałeś nagrać coś?

Offline kris2682

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Pomógł: 0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Skąd: Rzeszow
  • Kamera: oregon
Odp: Problem z trybem PRO
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 11, 2014, 22:11:00 »
Wydaje mi sie, ze w takim razie nie dziala tryb pro jesli pokazuje na 64gb 5godzin, jesli przelacze na tryb pro u mnie na Sandisk Extreme plus pokazuje 2 godziny 40 minut, i na wyswietlaczu pisze Pro, nie wiem jak u ciebie?

Offline czezare

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Pomógł: 0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Skąd: Gdańsk
  • Kamera: HDR-AS100
Odp: Problem z trybem PRO
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 11, 2014, 23:03:56 »
No właśnie nie ma napisu PRO na wyświetlaczu.
Szkoda zakupu. Tylko pytanie czemu u jednej osoby ten tryb na tej samej karcie jest dostępny a u innej nie?


Offline voytec

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 15
  • Pomógł: 3
  • Płeć: Mężczyzna
    • Skąd: Ziemia Obiecana
  • Kamera: SAC HDR-AS100VR
Odp: Problem z trybem PRO
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 12, 2014, 14:40:57 »
Możesz jeszcze spróbować sformatować kartę w kamerze, albo przez kompa z ustawieniem systemu plików na exFAT

Offline czezare

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Pomógł: 0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Skąd: Gdańsk
  • Kamera: HDR-AS100
Odp: Problem z trybem PRO
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 12, 2014, 15:18:48 »
Format karty zrobiony z poziomu kamery ale tam nie ma możliwości wybrania systemu plików. Po podłączeniu przez przewód usb sprawdzałem system plików  i faktycznie jest ten exFAT. Niby wszystko pasuje, szybkość system plików a mimo to nie działa ten tryb.

Offline jarkot

  • Znawca
  • ***
  • Wiadomości: 70
  • Pomógł: 1
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kamera: SAC HDR-AS100
Odp: Problem z trybem PRO
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 14, 2014, 14:59:30 »
Jak masz możliwość oddaj kartę, bo coś z nią jest w takim razie nie tak (na pewno masz oryginał? ) i wybierz jakąś inną z wątku o kartach Musisz być zalogowany, aby zobaczyć ten link. Zarejestruj się lub Zaloguj
« Ostatnia zmiana: Lipiec 14, 2014, 15:04:27 wysłana przez jarkot »

Offline sargento

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 26
  • Pomógł: 0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Skąd: Łódź
  • Kamera: HDR-AS100V
Odp: Problem z trybem PRO
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 20, 2014, 17:57:52 »
U mnie na 64GB tryb pro wyświetla: Pro 1080 50p 2h40m.
Więc raczej coś dziwnego z kartą masz.

Offline Criss

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Pomógł: 0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Skąd: Krk
  • Kamera: HDR-AS 100
Odp: Problem z trybem PRO
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 22, 2014, 12:34:44 »
Witam kupilem ostatnio karte kingston'a 64GB microSDXC class 100 R;90MB/s W 45MB/s i kamera(HDR-AS100) niby nagrywa w formacie PRO (XAVC-S) ale jak uruchamiam filmik na kompie to nie ma dzwieku, probowalem otworzyc programem windows media player -home cinema i ALLplay'erem czy orientuje sie ktos czym bym mogl jeszcze sprobowac i co najwazniejsze czy wie ktos czy jest wymagana jakas minimalna predkosc zapisu lub odczytu karty do nagrywania w formacie PRO ???